Wat is voor jou het meest uitdagend in de aanloop naar de eindejaarsfeesten? Is het winkelen of sociale verplichtingen, of het bereiden van grote maaltijden, of misschien gewoon te veel om te doen en zo weinig tijd om het te doen? Nou, ik ben hier om een ​​paar adviezen te geven die in het begin misschien een beetje vreemd lijken, maar houd alsjeblieft geduld met me.

Elke spanning die je voelt, is een opeenstapeling van ervaringen die het afgelopen jaar zijn opgebouwd. De voorbereidingen op het laatste moment zijn het spreekwoordelijke rietje dat de rug van de kameel brak. Begrijp dat alle gebeurtenissen en ervaringen, of ze nu goed of slecht zijn, bijdragen aan deze opeenhoping van spanning. Ze zullen met de tijd verdwijnen; u kunt het proces echter versnellen met deze paar eenvoudige hints.

Gebruik creatief uitstelgedrag. Kijk, weet je, en ik weet dat we niet alles op ons bord kunnen bereiken. Word proactief en geef prioriteit aan uw “to do” -lijst. Als je geen lijst hebt, koop er dan een en snel. Uw “A” -lijst bevat de “show-stoppers”. Deze moeten worden gedaan, wat er ook gebeurt. Uw “B” -lijst bevat items die, als ze niet worden ingevuld, uw reputatie of relaties zullen schaden. Belangrijk, maar niet kritisch. Eindelijk “C” – uw “leuk om te doen” -lijst. Als anderen je onder druk zetten om taken en projecten te accepteren, leer dan “NEE” te zeggen. Zodra uw lijst is onderverdeeld in A, B en C, gooit u de lijst “C” weg en begint u de tijd te identificeren die nodig is om elk resterend item te doen. Stel vervolgens streefdata in. Overweeg ook om enkele van uw taken te delegeren.

Affectieve stoornis (ook bekend als SAD) raakt ons allemaal. Velen van ons ervaren in de winter een zekere mate van blues. Wist je dat je humeur verbetert als je je huid blootstelt aan slechts twintig minuten zonlicht per dag? Deze korte blootstelling aan zonlicht, niet noodzakelijkerwijs zonneschijn, zal helpen vitamine D te produceren en de blues op afstand te houden. Overweeg om een ​​paar lampen met een “volledig spectrum” te kopen om een ​​paar lampen te vervangen waar u veel tijd doorbrengt. Voor $ 20 per lamp zijn ze goedkoper dan een reis naar een zonnige vakantieplek!

Wist je dat uitdroging de belangrijkste oorzaak is van vermoeidheid? Als je vermoeid bent, worden je humeur, je interpersoonlijke relaties, je besluitvorming en zelfs je cognitieve vaardigheden beïnvloed. Ik stel voor dat je altijd een fles water bij je hebt. Als je meer dan een uur rijdt, blijf dan van water nippen, vooral als je degene bent die rijdt.